مستر المپیا 2024 | تاریخ شروع، قهرمان و جوایز مستر المپیا 2024

مستر المپیا 2024

مستر المپیا 2024 در اکتبر این سال برگزار می شود و امیدوارم امسال به جای درک لانسفورد هادی در دسته اوپن قهرمان شود.

مستر المپیا در واقع یک شخصیت خیالی است که در کتاب “المپیا” اثر جان بانیان نقش دارد. کتاب المپیا یک رمان تخیلی و اندیشه‌پردازی است که در آن نویسنده به بررسی وصول به خوشبختی و معنویت در زندگی پرداخته است.

مستر المپیا در این داستان به عنوان یک راهنما و معلم برای شخصیت اصلی کتاب به نام جسی استفاده می‌شود. او جنبه‌هایی از زندگی را که عموماً در فرهنگ معاصر به آنها اهمیت یافته نمی‌شود، به جسی آموزش می‌دهد. مستر المپیا به او مفاهیمی را درباره زمان، پول، شغل، عشق، خانواده و خوشبختی آموزش می‌دهد که به او کمک می‌کند دیدگاهی متفاوت نسبت به این مسائل پیدا کند و زندگی خود را معنوی‌تر و پرمعنا‌تر کند.

مستر المپیا با آموزش برخی اصول و ارزش‌ها، جسی را به سمت رسیدن به آرامش و خوشبختی در زندگی هدایت می‌کند. او تشریح می‌کند که خوشبختی و معنویت در واقع در داخل ما قرار دارد و باید به دنبال آن درون خودمان بگردیم نه در خارج. مستر المپیا ایده‌هایی را درباره اهمیت محدودیت‌های مالی و مصرف به تعادل، معنویت در کار و ارتباط عمیق با عزیزان به جسی می‌آموزد.

داستان المپیا و شخصیت مستر المپیا نشان می‌دهد که در جستجوی خوشبختی و معنویت چقدر باید باورها، ارزش‌ها و الهام‌بخش‌های درست را در زندگیمان مورد تامل و بررسی قرار دهیم.

مستر المپیا (Mr. Olympia) یک رقابت تخصصی بین المپیا پروفشنال است که هر ساله در حوزه بدنسازی برگزار می‌شود. این رقابت توسط مجله‌ی بدنسازی ورلد بادی‌بیلدینگ (World Bodybuilding) برگزار می‌شود و بزرگترین و مهمترین مسابقه در بین المپیا پروفشنال محسوب می‌شود.

مسابقه مستر المپیا برای تعیین بهترین بدنساز جهان برگزار می‌شود. در این مسابقه، شرکت کنندگان در دسته‌بندی‌های مختلف براساس وزن خود رقابت می‌کنند. برنامه رقابت شامل انجام تمرینات بدنسازی سنگین، نمایش جریان‌ها و حرکات بدنسازی و ارائه‌ی قدرت جسمانی و ظاهر فیزیکی است.

در هر سال، بازیکنان برتر بر اساس قاعده‌ها و معیارهایی مانند اندازه و حجم عضلات، تعریق چربی در بدن، تعاریف خوبی برای گروه عضلات و تعادل و نسبت بدنی ارزیابی می‌شوند. نتیجه‌ی نهایی مستر المپیا توسط داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بدنسازی که همه یا بیشترین امتیاز را بگیرد، به عنوان قهرمان انتخاب می‌شود.

طولانیترین دورهٔ اشتهارد گریفین از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ بوده‌است و او بیش از دیگر بدنسازان، پنج بار به عنوان مستر المپیا توجه بسیاری به خود جلب کرد. رکورد برترین برندهٔ استندلی تا کنون به ماستی اولیمپیای پزشکی آن نیز متعلق گردیده‌است. تاکنون به جز چیستین بلای آمریکای جنوبی، هیچکس تا چهاردهمین دورهٔ رتبه‌بندی نشده است.

جایزه مستر المپیا 2024 حدود 400 هزار دلار است

درباره این مطلب نظر دهید !